پارساپارسا، تا این لحظه: 16 سال و 6 ماه و 30 روز سن داره
پوریاپوریا، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 6 روز سن داره

وروجکـــــــــــــــــــــــــای من

اس ام اس اراکی (مزاح با خودمون)

1392/3/24 23:58
29,633 بازدید
اشتراک گذاری

پروانه اگه سوخت به جهندم ماخاست دور شمع قرتی گری در نیاره

(شعر نوی اراکی) 

 

به پیرزن اراکی میگن اگه 10تا مرغ داشته باشی و دوتا شو روباه بخوره چندتاش میمونه؟

میگه:باع، خِلاص, دیه آموخته شده میا پاک شه میبره!

شب اول قبر از اراکیه می پرسن نمازهاتو خوندی؟

اراکیه میگه : باع بل برسیم حالا
به چند دلیل اراکیها پیشرفت نمی کنند:

1 - بره چیشیته 2 - ماخاچوکنی 3 - میشه چیشی برت 4 - نکنی ایکارا
5 - چرا انقد عذاب میدی خوتا 6 - آخه بره کی 7 - او که داره چطو کرده 
8 - بره چیشی انقد مدوی 9 - آخرش ماخای بلیشو بری

آش جودو چیست؟ نوعی پیتزای اراکیست که از نظر خاصیت با خاویار برابری می کند و تقریبا هر سه روز یک بار غذای اراکی ها محسوب می شود، اهل خانه پس از صرف آن با گفتن (اوفی ننه ترکیدم) از خدای خود تشکر می کنند.

قانون ترافیک در اراک:
اول نیسان میره ، بعد مو میرم ، بعد هر کی تونس بره

چارو دیه مینومت چیست؟ 

آینده نگری که اراکی ها برای درس نخواندن فرزندشان به کار میبرند.

تاگلامائه چیست؟ واکنش یک اراکی هنگام دیدن گلهائی شبیه گلهای باغچه خودش.

عبارتی است که هر اراکی بعد از پرسیدن آدرس چیزی از وی بیان می کند.


 کلیتامکو چیست؟

آیا نام رشته کوهی در شرق آسیاست؟آیا نام رودخانه ای در مرکز آمریکاست؟ آیا نام یک صحرا در صحرای آفریقاست؟آیا نام یک تمساح در مردابهای استرالیاست؟ 

خیر!!!!این زمزمه یک پیرزن اراکی است که دنبال کلیدهایش میگردد.

 

طرز درس خواندن اراکی ها:

اینه خو از رو بغل دستیم مینوم

اینوم خو مهم نی

این یکی یُم خو طولانیه، نَمیا

اینوم خو ایشالّا نَمیا

این یکیه تقلب میبرُم

اوخّیش.خِلاص شد!

عامو بَریم یه قِرّی باخوریم، خدا وکیلی مُخُم تِرکید اَبَّس که درس خوندُم.

 

فقط یه اراکی میتونه یه جمله با20 تا فعل بگه:

خاستُم بَرُم دیدُم گرفت نِشت گُفتُم بَل باپُرسوم بِینوم میا نُمیا بَرُم نَرُم دیدُم میگه ناماخام بیام بَل بَگیرُم باخُفتُم.

 از اراکیه میپرسن احترام چیه؟؟؟
میگه:احترام هشتنیه اگه بلی بِشِت میلن اگه نلی بشت نمیلن

پَ بل تا بت بلّن
 
باع، یرقون، تو اینجو چیشی ماخای؟
دیدار غیرمنتظره دو اراکی در مترو تهران
 
اینجا کجاست؟ چقدر هوا سرد است، مردمانش کجایند؟ 
حتی یک پرنده هم در اینجا پر نمیزند.
(دکتر شریعتی ساعت7 شب در اراک)

 یه بار یه اراکیه به باباش میگه : بابا کولر خراب شده .باباش میگه خو معلومه وقتی 16 نفری زیرش میخوابید بایدوم خراب بشه.

 

لذتی که هنگام تعجب در گفتن کلمه باااع هست در oh my godنیست!

 

 به اراکی میگن چرا اراکی ها به من میگن مو؟

میگه والا مو یکی خو میگوم من!!!
 
به یه اراکیه میگن شنیدم اراکیا یکی در میون تو حرفاشون فحش میدن
اراکیه میگه : ها کی گفته؟ هر که گفته غلط کرده...
 
 نمایش نامه رومئو و ژولیت داشته به زبون اراکی اجرا می شده،
 رومئو به ژولیت می گه: "تو گل سرخ مو نی ناماخام باچولوسی
 
 به اراکیه میگن چرا شما اینجوری حرف میزنید؟مثلا میگید اساس مساسا 
ساک ماکا....

اراکیه میگه:هر کی از این غلط ملطا کرده ،داهاتی ماهاتی بوده
 
و در پایان دوتا عکس:

اراکی

اراکی

 
مخاطب خودم بودم؛ به کسی برنخوره!!!!!!!!!

ابروقلبدلقک

 با تشکر از ساقی جون عزیییییزم که منو در این امر مهم یاری کردماچقلب

 
 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (21)

وحید بحرینی
24 خرداد 92 10:34

با حال بود...
البته بعض ها شو نتونستم خوب متوجه بشم. انگار واژگانش سخت بود...


واسه خودمون خیلی خنده داره!
مامان منتظر
24 خرداد 92 11:40



میلاد
24 خرداد 92 18:46
سلام دوست عزیز.
مدیر سایت smsend.org هستم.
کد بنر رو خواسته بودی که به این شکله.





در ضمن بنده سایتای دیگری هم دارم که شاید مطالبش رو بپسندین.

Tafrih-gah.ir

در ضمن از داشتن بازدید کننده هایی مثل شما خوشحالیم.


دوست عزیز چیزی به عنوان کد توی نظرات ثبت نشده بود.
saghi
24 خرداد 92 22:01
فدات شم وظیفه بود
واسه بار دهم هم که میخونم
بازم میخندم


مامان ترنم
24 خرداد 92 23:33
عالی عالی عالی .
فقط خودمون عمق این جملات رو می فهمیم.
واقعا بعد از چند وقت از ته دل خندیدم . دستت درد نکنه یکی از باحالترین پستهایی بود که تو این چند وقت خوندم.


آره واقعا.خودم هر بار میخونم کلی میخندم
هاشمي
25 خرداد 92 9:11
با سلام خيلي جالب بود .
مت ها بود كه از ته دل نخنديده بودم .باع....


خوشحالم که باعث شادیتون شدم
هیراد و عمه لیلاش
26 خرداد 92 15:36
بعد از نیم ساعت و مصرف 50000 کالری فکر کنم یک دهمشو فهمیدم چی به چیه


علی
27 خرداد 92 5:47
سلام

بابا دمت شما گرم آبجی

این همه اسمس و عبارات اراکی داشتی رو نمی کردی؟!!

من دنبال چنین چیزایی بودم

خیلی باحال بود

همه رو استفاده میکنم

به امید همکاریهای بهتر و بیشتر

نمیدونم کدوم آدرس رو میگی ولی الان تو یک نظر دیگه واست میزاروم

ماخام بی نوم چطو میکونی ها




سَیِ خودمه مِکُنُم!




علی طایی
27 خرداد 92 5:52
فهمیدم مشکل چی بود خانم همشهری
اعتبار دامنه آی آر سایتم خلاص شده
آدرس الان رو با بلاگفا زدم کلیک کنی وارد میشی
ممنون
امشب یاد یک کلمه افتادم ببین میفهمی چیه؟

زومٌسه _ با تشدید بخونش
- اگر فمستی چیشیه

بابــــــــــــا! فکر کردی ما کم الکــــــــی هستیم؟
همون زبون بسته و به معنای سوسولی طفلکیه دیگه
ریحانه(مامان پارسا)
27 خرداد 92 15:54
خیلی باحال بود
پیش ما هم بیا عزیزم.


ممنون از لطفتون
مامان امیـــــرعلی (پســـرکــــــ شیطـــون)
27 خرداد 92 18:37
وااااااااااااای خیلی باحال بوووووووووووود
منم اراکیـــــــــــــ ام خــــــُ ...
روووووووووووووووولَه...


ووی! چه خـــــــــوب
مامان امیـــــرعلی (پســـرکــــــ شیطـــون)
27 خرداد 92 18:39
راستی خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیــــــــم ...
زودتر بیااااااا باااااااااع
www.pesaraksheytoon.niniweblog.com


چشـــــــــــــــــــــم.با کمال میل.
سمیرا
28 خرداد 92 1:21
خیلب جالب بود، مرسی


به بــــــــــــــه!!! باد آمـــــــد و بوی عنبـــــــر آورد. بسیار خرسند و خوشنود شدیم از حضور گرمتان
مامان حمیدکوچولو
5 تیر 92 8:32
سلام مامانی وروجک ها

پست جالبی بود



منم هم استانی شماهستم.

کلی سر حال اومدم

هرچند این یه پست اختصاصی وبقیه باید کلی کالری

بسوزونن تا بفهمن چی به چیه.

خوشحال میشم پیش ماهم بیاین.

ماهم بهشماسر میزنیم






از آشنائیتون خوشحال شدم. حتما بهتون سر میزنم.


مامان حمیدکوچولو
5 تیر 92 12:33
همین بغل گوشتون

(خ م ی ن)

اگه اجازه بدین من شما رو لینک بکنم.

هر چند که زبان شما یه خورده فرق داره

ولی خب...

پایش یکیه




چه جالب! همسر من خمینیه! پس خیلی هم زبونامون فرق نداره. با کمال افتخار من هم شما رو لینک میکنم. گفتم یه وقت تفرشی نباشید کــــــــــــــــه....


آریا
17 مرداد 92 14:41
خعلی خنده دار بودش... ممنون )


خــــواهش میــشود
rezy 2khtar amoye saghi:) :)
8 شهریور 92 17:41
خیلی خندیدوم دمتون گرم


قربـــــــــون rezy
ناهید
2 مهر 92 6:51
سلام عزیزم منم یکی از همشهریاتون هستم ولی ساکن تهران و برای همشهریان گلم یه وبلاگ جمعی درست کردم من لینگتون کردم خوشحال میشم شما هم این کار را بکنید .
متشکرم


بـــــا کمال میل
ابوالفضل
17 بهمن 92 20:34
سلام.وبلاگ خیلی جالبی برای دسته گلاتون درست کردید.با اجازه من چندتاییشو کپی کنم.ممنون
مامان پارسا و پوریا
پاسخ
ممنون.خواهش می کنم.
متین
21 فروردین 93 23:11
سلام دمت گرم خیلی حال کردم
حمید اراکی
9 شهریور 93 13:08
افریییییییییییییین